söndag 19 april 2009

Årets första x2


På vintern, ljuslykta. På sommaren miniväxthus.

Katten Pysen njuter av vårsolen.


Under påskhelgen passade jag på att städa bort vintern från verandan. Tyckte det var dags att ta bort dörrkransar och vissen ljung.
När jag skulle åka iväg till blomsteraffären ville lille sonen absolut med. "Köpa bommo, köpa bommo" sa han och hoppade upp och ner. Jag hade tänkt att i lugn och ro få strosa runt och planera. Nu blev det inte så, eftersom lille sonen tröttnade lika fort som vi kom in. Med en skrikande "skitunge" rafsade jag hastigt åt mig panséer, påskliljor och några bellisar. Sedan åkte vi hem och åt mat innan planteringen. Nu känns verandan vårig och välkomnande och lillen hjälper mig så gärna med vattningen.
~~
Katten som mest legat inne hela vintern har vaknat till liv och är ute på äventyr om nätterna. Tidigt på morgonen kommer han hem trött och grusig för att äta lite och sedan sova hela dagen. I morse gjorde vi den hemska upptäkten att även fästingarna har vaknat...
~~
Kram Åsa

Inga kommentarer: