söndag 16 augusti 2009

Äppelträdet



Oj vad tiden går fort. Tio dagar sen senaste inlägget och jag som har som ambition att göra ett i veckan i alla fall. Vardagen är tillbaka med allt vad det innebär och vi har haft några fina dagar på slutet som jag tagit vara på. Jag har bland annat varit ute och slipat på ett gammalt bord och en byrå som ska målas om. Det tänkte jag göra någon mörk och regnig höstdag.
~~
Det känns som höst i luften redan nu tycker jag med klarare och kallare luft. Vårat lilla äppelträd ger oss äpplen för första gången vilket är väldigt kul. MEN tyvärr så har rådjuren varit där och fejat hornen mot stammen så att all bark är borta. Det kommer att dö. Jag funderar på att sätta ett nytt redan i år för att så fort som möjligt komma igång med det. Det tar som sagt några år innan det ger frukt.
~~
Det är mysigt med rådjur så länge dom håller sig ute på åkrarna...
~~
Kram Åsa

1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen in och delta i min första tävling som startar idag.
Trevlig helg
Kram Agneta