tisdag 30 mars 2010

Vårgrönt


Snart påsk men ingen riktig vår. Då får jag väl göra vår inne istället, för det SKA vara vår till påsk. Tog med mig lillen ut och plockade ris, sedan åkte vi tillsammans och köpte dun. Jag är inne i en grön period just nu så påskriset går i grönt och vitt. Några vårblommor har jag också planterat i köket så nu känns det lite bättre.
Undertiden jag väntar får jag drömma och planera med trädgårdsböcker och tidningar. Jag har så många saker jag skulle vilja göra i trädgården i sommar, som alltid. Vi har tänkt oss ett lite större snickringsprojekt sedan får vi se om jag hinner med något mer. Skulle behöva vara ledig hela sommaren...

1 kommentar:

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hje,
vad kul att se dig här igen. Jag har också en massa trädgårdsprojekt men med tanke på att jag är smidig som ett kylskåp får jag nog nöja mig med att drömma iår.

Kram