söndag 3 maj 2009

Chokladfrossa!




Jag ÄLSKAR choklad! Allt som är av choklad!
~~
Vi har haft en underbar helg med sommarvärme och med 2-årskalas. Jag hade bestämt mig för att baka till kalaset ur Leilas a piece of cake. Satt och tittade när sambon kom och fick syn på sidan med Hi-hat cup cakes. "Dom där ska vi baka!" sa han. "Jo visst, hur svårt är inte det?" svarade jag. Han skummade igenom receptet, "jag bakar" sa han. Vi hjälptes åt och så svårt var det inte. Vi gjorde grunden, choklad cup cakes, en dag. Nästa dag gjorde vi marängtopping. Det tog lite tid att få sockret att smälta i vattenbad. Annars var det inga problem. Jag spritsade på marängen och när den fått stelna i kylen en stund ringlade vi på smält 70%-ig choklad. Mums!
Dom blev uppskattade både av gäster och av 2-åringen. Jag kan rekomendera er att baka.
~~
Tänk att lilleL blivit 2 år! Tiden går så fort, så fort. Det är full fart och han lär sig nya saker hela tiden. Han pratar bättre för varje dag och härmar allt vi säger. Han är glad och nöjd för det mesta. Han är envis till tusen. En dag åkte han till dagis i pyamas...han SKULLE ha sin Bamsepyamas. Ja, då fick det bli så. Här om dagen fick vi gå före den jättelånga kön i affären då han skrek "åka hem!" och tårarna sprutade. Jag var alldeles svettig när vi kom ut. Men det var nog bäst för oss alla. För mig, som kände mig som världens sämsta mamma just då, för lillen som var trött och för alla personer i affären. Dom fick lugn och ro när vi försvunnit...
Han är världens bästa! och det är så roligt att följa hans utveckling och se allt nytt han lär sig. Han är det bästa som hänt oss!
~~
Kram Åsa

1 kommentar:

Titti underkalas-eken sa...

Åh vad smarrigt!! De hade gärna fått slinka ned till fikat, choklad är ju aldrig fel och dessa såg ju ovanligt tilltalande ut! Vad duktiga ni varit som bakat dem!!


Kram Titti