tisdag 12 maj 2009

Leila inspirerar



I sitt första nummer av Leilas Country Living blev jag så inspirerad av reportaget om höns. Jag kan vara ganska så impulsiv i vissa lägen och nu kännde jag bara: jag måste skaffa höns! tänk vad mysigt att plocka färska ägg till frukost och till sockerkakan...och att ha lösa höns i trädgården som följer efter en. Men vid en närmare eftertanke kanske inte det funkar när man har en riktig jägare till katt.
~~
Men bin skulle man kunna ha. Tänk att ha alldeles egen honung i tekoppen eller på filen! Bra för trädgården ska det också vara. Men det är nog det enda som är bra. Jag gillar inte riktigt när det är många bin på samma gång...
~~
I det andra numret är det ett reportage om får. Jag måste ha några får i sommar! Så söta och mysiga. Då kan vi ha färsk fårost i salladen...
Jag skulle kunna tänka mig att bo på en gård med lite djur. MEN...dom ska skötas och det är svårt att resa bort längre perioder. Det räcker så bra med en självständig kisse.
~~
Väntar med spänning på tidning nr 3. Undrar vad det är för djur med då. Kossor eller grisar kanske...

Ha det bra! Kram Åsa

1 kommentar:

Helena sa...

Jag vill också ha höns! Hörde lite kacklande från en granne längre upp på vår gata, så uppenbarligen går det trots att vi bor mitt inne i stan. Vi har ett skjul på bakgården som man skulle kunna bygga om till hönshus. Hmmm.... Ja varför inte egentligen? Men: Varnånstans skulle jag då förvara alla mina blomkrukor och trädgårdsprylar? Och trivs höns med att gå på betonggolv? (för det är det underlaget vi har på bakgården) Så kanske inte, vid närmare eftertanke. Men man kan ju drömma!