lördag 26 november 2011

En grön advent



Jag har adventpysslat i dag. Ljusstakar och stjärnor har kommit på plats och i morgon tänkte jag åka till blomaffären och köpa hyasinter och se om jag kan få tag i en liten gran att ha på trappen. Men den riktiga känslan har inte infunnit sig än, kan nog bero på att det är grönt och regnar ute.
Lite snö hade varit mysigt, men, men, det finns inget att göra åt vädret och när det är mörkt slipper man i alla fall se den gröna gräsmattan.


Sommarens trädgårdsprojekt skymtar genom köksfönstret. Jag snickrade tre nya små lådor och målade den stora röd. I vår ska även dom små bli röda. Jag har lagt grus och har tänkt rama in allt på något sätt. Riktigt hur har jag inte bestämt än. Därför ligger markduken fortfarande kvar runt om. Men jag tror det blir någon typ av stenplattor.
Nu ska jag mysa vidare med lite pepparkakor och massor av tända ljus...

Inga kommentarer: