måndag 7 november 2011

Nya tider

Ännu en gång har tiden bara rusat iväg men nu ser mitt liv helt annorlunda ut mot hur det gjorde sist jag tog mig tid med bloggen.
~
Jag har tagit tag i mitt liv som ett längre tag bara varit invanda rutiner och mest jobb. Det är väl så mer eller mindre för dom flesta ibland, men när man märker att varken man själv eller familjen mår bra av det är det dags att ta tag i situationen. Jag har jobbat kvällar och helger och inte haft någon riktig tid med familjen och för sånt som jag tycker är roligt.
~
Nu är det ändring på det och jag har tagit tjänstledigt i tre år framåt och pluggar numera på Högskolan Dalarna. Jag har kastat mig in i en för mig helt ny bransch med mycket teknik och killar. Det passar mig perfekt eftersom jag alltid har jobbat i sk. kvinnoyrken. Det är tufft men jättekul att få utvecklas som person, lära sig massor av nya saker och träffa nya människor.
~
Jag har nyss avslutat höstlovet som gav mig tid att reflektera över den första tiden på skolan och det känns så bra. Jag har gjort rätt!
~
Jag återkommer snart med lite bilder på sommarens projekt....
~

Inga kommentarer: